Marketing influence in the system of region food sphere state regulation.

Authors

  • Олена Віталіївна Коломицева Cherkasy state technological University.
  • Наталія Вікторівна Шевченко Cherkasy state technological University

DOI:

https://doi.org/10.26906/EiR.2016.4(59).1111

Keywords:

state regulation, the food industry in the region, food security, marketing influence

Abstract

The current policy of region food sphere state regulation was investigated. The main objectives of state regulation of branches and spheres of food security in the region and a number of ways to implement them were outlined. The necessity of introduction of marketing tools in the system of region food sphere state regulation was justified. Areas of marketing impact of government regulation on the food supply system were specified. 

Author Biographies

Олена Віталіївна Коломицева, Cherkasy state technological University.

doctor of economic Sciences, Professor

Наталія Вікторівна Шевченко, Cherkasy state technological University

teacher.

References

Єранкін О.О. Маркетинг в АПК України в умовах глобалізації: монографія / О.О. Єранкін. – К.: КНЕУ, 2009. – 419 с.

Положенцева К.Л. Методологічні основи державного регулювання агропромислового комплексу регіону / К.Л. Положенцева. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/DUTP/2005- 2/txts/galuz/05lmaseu.pdf

Дудар Т.Г. Організаційно-економічні засади формування i розвитку системи агромаркетингу / Т.Г. Дудар //Економіка АПК. –2006. –№10. – С. 89 – 97.

Бєлікова Н.В. Інноваційні напрями розвитку маркетингу в сфері агропромислового комплексу / Н.В. Бєлікова // Науковий вісник Херсонського державного університету. – 2014. – Ч. 4, вип. 6. – С. 15 – 18.

Ілляшенко Н.С. Організаційно-економічні засади інноваційного маркетингу промислових підприємств: монографія / Н.С. Ілляшенко. – Суми : Вид-во СумДУ, 2011. – 192 c.

Шуст О.А. Маркетинг як інструмент інноваційно-орієнтованого розвитку АПК / О.А. Шуст // Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства. Економічні науки. – 2010. – Вип. 97 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://khntusg.com.ua/files/sbornik/ vestnik_97/51.pdf

Левків Г.Я. Формування механізму інноваційного забезпечення маркетингового менеджменту на підприємствах АПК / Г.Я. Левків, А.В. Портнова, А.М. Каньоса // Вісник Хмельницького національного університету. – 2014. – Т. 2, № 2. – С. 98 – 102.

Magesa M. Agricultural Market Information Services in Developing Countries: A Review / M. Magesa, M. Kisangiri, J. Ko // Advances in Computer Science: an International Journal. –2014. – Vol. 3 (3), No. 9. –P. 38 – 47.

Roy M. Agricultural Marketing: New Challenges / M. Roy // International Journal of Humanities and Applied Sciences. – No. 1 (2). – P. 54 – 57.

The CAP Towards 2020: Meeting the Food, Natural Resources and Territorial Challenges of the Future / COM (2010) 672. – European Commission, Brussels, 2010. –15 p.

Published

2016-09-07

How to Cite

Коломицева, О. В., & Шевченко, Н. В. (2016). Marketing influence in the system of region food sphere state regulation. Economics and Region, (4(59), 41–45. https://doi.org/10.26906/EiR.2016.4(59).1111

Issue

Section

Productive forces development and regional economy